Dieta Montignaca

Dieta Montignaca – czyli jak jeść bez specjalnych wyrzeczeń.

Czy nie zauważyłyście, że w naturze nie ma czegoś takiego jak otyłość? Nie ma otyłych zwierząt w przyrodzie, prócz oczywiście tych, które sami wychowujemy. Otyłych ludzi niegdyś też można było szukać w nieskończoność. W dzisiejszych czasach jednak tendencja znacznie się odwróciła. Teraz osoby otyłe są wszędzie. Otyłość jest skutkiem współczesnego sposobu odżywiania, braku ruchu i tu UWAGA, jest skutkiem stosowania diet niskokalorycznych.

Nasz organizm w diecie niskokalorycznej załóżmy zamiast 2500 kalorii, dostaje 2000 kalorii dziennie. Odczuwa on niedosyt i zaczyna pobierać brakujące kalorie z rezerw tłuszczowych i tutaj faktycznie zaczyna się proces odchudzania. Jaki jest w tej diecie haczyk? A więc po pewnym czasie stosowania takiej diety możemy zauważyć, że waga została zahamowana, choć nadal przestrzegamy diety niskokalorycznej. W takim wypadku nasz organizm zmniejsza zapotrzebowanie na kalorie w taki sposób, aby zrównoważyć energię otrzymywaną z wydatkowaną. W ten sposób spożywamy 2000 kalorii dziennie a waga jest jaką zdążyliśmy zrzucić w początkowym okresie.

Osoby zawzięcie stosujące dietę niskokaloryczną, na pewno miały do czynienia z przytyciem. I tutaj mówię serio. Nasz organizm przez ograniczenie spożywania kalorii zdążył się przestawić na 2000 kalorii dziennie. Wyczuł w tym samoistnie zagrożenie dla zdrowia. W tym wypadku organizm przestawia dzienne zapotrzebowanie do 1600 kalorii, a pozostałe 400 kalorii odkłada w postaci tkanki tłuszczowej. Gdy dochodzi do tego rezygnujemy z diety, mamy więcej kilo do zrzucenia, rozchwialiśmy nasz metabolizm, a także nie dostarczyliśmy wszystkich składników witaminowych i mineralnych. A więc tzw. “błędne koło”

Jak więc zrobić, żeby schudnąć odżywiając się normalnie?

Jest to proste.  Jedz i spełniaj zapotrzebowanie organizmu w kalorie, witaminy i minerały, przestrzegając tylko diety zgodnej z grupą krwi, oraz dodając trochę ruchu. Dietę zgodną z grupą krwi znajdziesz KLIKAJĄC TUTAJ.